Prezentujemy Państwu aplikację, którą w prosty sposób można wykorzystać podczas zajęć w szkole. Aplikacja polega na poszukiwaniu średniowiecznych obiektów muzealnych, zdigitalizowanych przez Regionalną Pracownię Digitalizacji w labiryncie, który potencjalny użytkownik nie tylko próbuje pokonać, ale wykonuje  zadania i zdobywa klucz do hasła. Opierając się na możliwościach, jakie daje bezpłatna platforma do wirtualnych spotkań – Mozilla Hubs - zdigitalizowane średniowieczne eksponaty, a wśród nich armet, patynka, enkolpion i typariusz podróżny, ukryte zostały w labiryncie.

Prezentacja zawiera także informacje merytoryczne o obiektach, dzięki czemu zyskuje wymiar edukacyjny i stanowi element zajęć szkolnych. Nauczyciel ma możliwość  zaproszenia do eksploracji jednocześnie 24 osoby, które po wybraniu swoich awatarów, mogą widzieć siebie w czasie rzeczywistym i komunikować się między sobą. Zadanie uczniów polega na odnalezieniu w labiryncie wszystkich obiektów – 4 ukrytych w labiryncie i pozostałych zaprezentowanych w centrum labiryntowej przestrzeni. To, w jakim stopniu użytkownicy zapoznali się z dołączonymi do nich opisami, sprawdzi quiz, do którego przejść można tylko, gdy znajdzie się wszystkie brakujące elementy hasła – oczywiście ukryte w labiryncie i gdy uda się znaleźć wyjście z labiryntu.  Do udziału w zabawie wystarczy dobre połączenie z internetem oraz komputer lub urządzenie mobilne.

Nauczyciel zaprasza uczniów do utworzonego przez siebie tzw. pokoju przez przesłanie wcześniej wygenerowanego linka.

Wszystkie szczegóły i instrukcje można znaleźć pod tym linkiem:

https://www.cyfrowewm.pl/artykuly/263/muzeum-ukryte-w-labiryncie/


 
Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013 oraz budżetu samorządu województwa warmińsko - mazurskiego.