Prezentujemy Państwu aplikację, którą w prosty sposób można wykorzystać podczas zajęć w szkole. Aplikacja polega na poszukiwaniu średniowiecznych obiektów muzealnych, zdigitalizowanych przez Regionalną Pracownię Digitalizacji w labiryncie, który potencjalny użytkownik nie tylko próbuje pokonać, ale wykonuje zadania i zdobywa klucz do hasła. Opierając się na możliwościach, jakie daje bezpłatna platforma do wirtualnych spotkań – Mozilla Hubs - zdigitalizowane średniowieczne eksponaty, a wśród nich armet, patynka, enkolpion i typariusz podróżny, ukryte zostały w labiryncie.
Prezentacja zawiera także informacje merytoryczne o obiektach, dzięki czemu zyskuje wymiar edukacyjny i stanowi element zajęć szkolnych. Nauczyciel ma możliwość zaproszenia do eksploracji jednocześnie 24 osoby, które po wybraniu swoich awatarów, mogą widzieć siebie w czasie rzeczywistym i komunikować się między sobą. Zadanie uczniów polega na odnalezieniu w labiryncie wszystkich obiektów – 4 ukrytych w labiryncie i pozostałych zaprezentowanych w centrum labiryntowej przestrzeni. To, w jakim stopniu użytkownicy zapoznali się z dołączonymi do nich opisami, sprawdzi quiz, do którego przejść można tylko, gdy znajdzie się wszystkie brakujące elementy hasła – oczywiście ukryte w labiryncie i gdy uda się znaleźć wyjście z labiryntu. Do udziału w zabawie wystarczy dobre połączenie z internetem oraz komputer lub urządzenie mobilne.
Nauczyciel zaprasza uczniów do utworzonego przez siebie tzw. pokoju przez przesłanie wcześniej wygenerowanego linka.
Wszystkie szczegóły i instrukcje można znaleźć pod tym linkiem:
https://www.cyfrowewm.pl/artykuly/263/muzeum-ukryte-w-labiryncie/