Muzeum ukryte w labiryncie

Muzeum ukryte w labiryncie

Praktyki studentów PWSZ w Regionalnej Pracowni Digitalizacji dobiegły końca, ale doceniając zaangażowanie i kreatywność, przedstawimy na naszej stronie efekty ich pracy. Projekty z powodzeniem można wykorzystać na zajęciach lekcyjnych oraz jako ciekawą alternatywę wolnego czasu, rozwijania zainteresowań.

Jeden z praktykantów - Jakub Sajko, wykorzystując cyfrowe zasoby Regionalnej Pracowni Digitalizacji przygotował prezentację średniowiecznych obiektów muzealnych w labiryncie, w którym potencjalny użytkownik nie tylko szuka przejścia, ale wykonuje  zadania i zdobywa klucz do hasła. Opierając się na możliwościach, jakie daje bezpłatna platforma do wirtualnych spotkań – Mozilla Hubs - zdigitalizowane średniowieczne eksponaty, a wśród nich armet, patynka, enkolpion i typariusz podróżny, ukryte zostały w labiryncie. Prezentacja zawiera także informacje merytoryczne o obiektach, dzięki czemu zyskuje wymiar edukacyjny i stanowi element zajęć szkolnych. Nauczyciel ma możliwość  zaproszenia do eksploracji jednocześnie 24 osoby, które po wybraniu swoich awatarów, mogą widzieć siebie w czasie rzeczywistym i komunikować się między sobą. Zadanie uczniów polega na odnalezieniu w labiryncie wszystkich obiektów – 4 ukrytych w labiryncie i pozostałych zaprezentowanych w centrum labiryntowej przestrzeni. To, w jakim stopniu użytkownicy zapoznali się z dołączonymi do nich opisami, sprawdzi quiz, do którego przejść można tylko, gdy znajdzie się wszystkie brakujące elementy hasła – oczywiście ukryte w labiryncie i gdy uda się znaleźć wyjście z labiryntu. 

Do udziału w zabawie wystarczy dobre połączenie z internetem oraz komputer lub urządzenie mobilne. Nauczyciel zaprasza uczniów do utworzonego przez siebie tzw. pokoju przez przesłanie wcześniej wygenerowanego linka. Trwająca od roku pandemia sprawiła, że te umiejętności nabyli z pewnością już wszyscy uczniowie klas, w których nauczana jest historia.

Oczywiście jest to propozycja zdalnych zajęć, nie tylko na czas pandemii, wykorzystująca mechanikę gier komputerowych, a dodatkowo umożliwiająca interakcję między użytkownikami. Mogą się oni w czasie udziału w zajęciach komunikować zarówno przez czat jaki i mikrofony. Jednocześnie przez cały czas nauczyciel ma pełną kontrolę nad uczestnikami.

Wszelkie szczegóły odnośnie korzystania, obsługi i poruszania się po „Muzeum ukrytym w labiryncie” zostały opisane w załączonych do tego artykułu plikach PDF.

Zachęcamy do spaceru po wirtualnym labiryncie pełnym średniowiecznych eksponatów.

http://bit.ly/UkryteMuzeum

 

— red.


 
 
Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013 oraz budżetu samorządu województwa warmińsko - mazurskiego.