Wśród ok. 350 rzeźb, które w ciągu 3 lat swojej twórczości stworzył Aleksander Słomiński, częstym tematem byli wojskowi. W ten sposób widoczny jest wpływ jaki miała na artystę jego służba w armii carskiej, a później także w czasie pierwszej wojny światowej na froncie południowym. Ustawiona na płaskiej, prostokątnej, brązowej podstawie rzeźba wojaka, stoi na szeroko rozstawionych nogach. Jej rozłożone, zgięte w łokciach ręce, co charakterystyczne dla rzeźb Słomińskiego, przytwierdzone są do głównego korpusu rzeźby, gwoździami, a nieproporcjonalnie duże, białe dłonie skierowane ku dołowi. Do tworzenia swoich rzeźb Słomiński wykorzystywał takie kawałki drewna, które akurat miał pod ręką, dlatego większość jego rzeźb, tak jak i ta prezentowana, to postacie w długich szatach.
Literatura:
A. Babiak-Owad, R. Butrym, "Aleksander Słomiński. Artysta zapomniany", Węgorzewo 2014
L. Serbintowicz, "Mistrz z Dąbrówki Nowej"
Karta ewidencyjna obiektu z zasobów Muzeum Kultury Ludowej w Węgorzewie
Data archiwizacji | 22 stycznia 2015 (22.01.2015) |
Datowanie | 1971-1974 |
Miejsce | Muzeum Kultury Ludowej, Wegorzewo |
Mapa Google | Pokaż na Mapie Google |
Kategoria | Zbiory muzealne |
Sygnatura | MKL/E 420 |
Właściciel | Muzeum Kultury Ludowej w Węgorzewie |