Prezentowana rzeźba w przeciwieństwie do większości dzieł Aleksandra Słomińskiego, nie jest tak statyczna. Postać w długiej ciemnozielonej szacie z żółtym pasem nie stoi wyprostowana, ale klęczy. Jedna z przytwierdzonych gwoździami do korpusu rąk, ułożona jest w geście błogosławieństwa, a druga cofnięta jest do tyłu. I to właśnie nieproporcjonalne duże dłonie są elementem charakterystycznym i jednym z głównych środków wyrazu przez artystę stosowanym. Skąd w twórczości Aleksandra Słomińskiego misjonarz turecki? – na to pytanie odpowiada Pani Roksana Butrym w materiale filmowym.
Data archiwizacji | 23 stycznia 2015 (23.01.2015) |
Datowanie | 1971-1974 |
Miejsce | Muzeum Kultury Ludowej, Węgorzewo |
Mapa Google | Pokaż na Mapie Google |
Kategoria | Zbiory muzealne |
Sygnatura | MKL/E 433 |
Właściciel | Muzeum Kultury Ludowej w Węgorzewie |